ژل میکروسیلیس چیست

نویسنده : کلینیک بتن ایران
تاریخ ثبت : 25 مهر ، 1397

همه چیز در مورد ژل میکروسیلیس یا میکروسیلیکا (مکمل بتن)

ژل میکروسیلیس یا میکروسیلیس ژل شده یا مکمل بتن نوعی افزودنی بتن اصلاح شده پیشرفته بر پایه روانسازهای بتن، ‌میکروسیلیس، سیلیس و الیاف پلی پروپیلن می باشد از این ژل برای ساخت انواع بتن توانمند،‌ بتن آب بند، ‌بتن نفوذ ناپذیر و بتن با دوام مورد استفاده قرار میگیرد. ژل میکروسیلیس در واقع همان سیستم دوده سیلیسی و فوق روان کننده بتن بصورت خمیری شکل و آماده مصرف میباشد که ضمن دارا بودن قابلیت افزایش مقاومت های شیمیایی و مکانیکی بتن، مسایل و مشکلات سیستم دو جزیی دوده سیلیسی + فوق روان کننده را هم به طور اساسی حل کرده است. در شرایط آب و هوایی مهاجم نظیر مناطق ساحلی و مناطق کویری نیاز به مواد افزودنی وجود دارد که بتن را نفوذ ناپذیر کند و جذب آب بتن را کاهش دهند که استفاده از ماده افزودنی ژل میکروسیلیکا یا مکمل بتن راهکار ایده آلی است. که علاوه بر وجود دوده سیلیس و الیاف پلی پروپیلن در ساختار خود که به تنهایی موجب بهبود خواص بتن خواهند شد، و همچنین ‌دارای روان کننده در فرمولاسیون خود می باشد که در نتیجه علاوه بر روانی بتن موجب کاهش آب مصرفی بتن نیز خواهد شد که به این ترتیب موجب افزایش مقاومت های بتن و خواص ویژه آن خواهند شد. شاید ایده تولید ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن خمیری زمانی به ذهن رسید که استفاده از دوده سیلیسی، یا پودر میکروسیلیس و یا قیمت روز ژل میکروسیلیس در بتن ریزی های مجاور سواحل دریاها به طور جدی مورد توجه مهندسین ساختمان قرار گرفته است. به دلیل خصوصیات بارز پوزولانی میکروسیلیس، استفاده از آن جهت بهبود خواص مکانیکی و افزایش دوام بتن در کشورهای پیشرفته رو به افزایش است. در بتن ریزی های مربوط به ساخت اسکله های دریایی، شمع ها، ستون ها و قطعات پـیش ساخته، فونداسیون ماشین آلات و کلیه سازه هاى بتونى که در معرض حملات شیمیایی به ویژه یون کلر و سولفات ها قرار دارند. میکروسیلیس در حال حاضر به عنوان یکی از بهترین مواد افزودنی های بتن معدنی شناخته می شود و با اضافه کردن بهترین ژل بتن میکروسیلیس به مخلوط باعث کاهش نفوذ پذیری و در نتیجه باعث افزایش دوام بتن می شود. پودر میکروسیلیس یا دوده سیلیسی یا پاور ژل میکروسیلیس بتن با توجه به داشتن ذرات بسیار ریز و به دلیل پراکندگی آسان در فضا از نظر زیست محیطی مشکلی جدی تلقی می شود که تولید ژل های پوزولانی یا ژل میکروسیلیس به این معظلات پایان داد. یک محصول فرعی حاصل از کوره های قوس الکتریکى در جریان تولید آلیاژ هاى فروسیلیس می باشد. این ماده با داشتن بیش از 90 درصد سیلیس با حالت غیر کریستالى و به شکل ذرات بى نهایت ریز با قطر متوسط 1/0 میکرون شدیدا پوزولانى است و براى استفاده به عنوان یک ماده سیمانى در بتن بسیار مناسب است.


میزان مصرف ژل میکروسیلیس در بتنمیزان مصرف ژل میکروسیلیس در بتن 

خصوصیات ژل میکروسیلیس 

از جمله خصوصیات ویژه ای که ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن برای بتن ایجاد می کند نفوذناپذیر نمودن بتن است . این خاصیت به دلایل موادی که برای تولید ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن فرموله شده اند می باشند . برای تولید ژل میکروسیلیس از مواد روانساز و مواد آب بند کننده و دوده سیلیسی و الیاف پلی پروپیلن استفاده شده است که همگی به نحوی در آب بندی، مواد آب بندی بتن و نفوذ ناپذیر شدن بتن نقش دارند. با ایجاد روانی بیشتر بتن توسط روان کننده به کار برده شده در تولید ژل میکروسیلیس ذرات ریز دوده سیلیسی یا پودر میکروسیلیس و ذرات ریز بتن حرکت کرده و به سوی فضاهای خالی بین سنگدانه های درشت تر حرکت می کنند و موجب پر شدن فضای خالی بین آنها شده و به این ترتیب موجب نفوذ ناپذیرتر شدن و همچنین حصول مقاومت بیشتر در بتن می شوند. نفوذ ناپذیر نمودن بتن توسط ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن تا حدود زیادی می تواند مانع خوردگی فولاد با آرماتور داخل بتن مسلح شود به این ترتیب که خوردگی فولاد مسلح کننده بتن مهم ترین پر هزینه ترین نوع خرابی بتن است که این خرابی عموما به دلیل نفوذ مواد مخرب کلرایدها و غیره می باشد. خواه کلرایدها از آب اقیانوس و چه از نمک های یخ زدا وارد بتن شده باشند نتیجه یکسان است. استفاده از بتن های میکروسیلیسی با بتن های سیلیسی یا بتن میکروسیلیسی در برابر حملات سولفاتی نیز از خود مقاومت نشان خواهند داد چنانچه ساختار شیمیایی سیمان پرتلند مصرفی،‌ در حمله سولفاتی نقش دارد، ‌اما تحقیقات نشان داده است که نسبت آب به سیمان مواد سیمانی نیز (w/cm) یک فاکتور بحرانی به حساب می آید. کاهش w/cm به طور موثر، نفوذ پذیری بتن را کاهش می دهد. افزودن ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن نفوذ پذیری را تا حد زیادی کاهش می دهد و سبب به تاخیر انداختن بیشتر هرگونه واکنش مضر می گردد.

 میزان مصرف میکروسیلیس در بتن
میزان مصرف میکروسیلیس در بتن 

مصرف ژل میکروسیلیس 

مصرف ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن در کفسازی نیز تاثیرات عالی به دنبال خواهد داشت. عملیات بتن در کفسازی نیز تاثیرات عالی به دنبال خواهد داشت. در عملیات کف سازی صنعتی به دلیل عدم آب انداختگی بتن و میکروسیلیس،‌ پرداخت کاری کف در یک عملیات یک مرتبه ای پیوسته به پایان می رسد. در نتیجه کارفرما کف سازی مطلوب تری خواهد داشت و پیمانکار عملیات کفسازی را با افزودن ژل میکروسیلیس در زمان کوتاه تر و با نیروی انسانی کمتر به پایان خواهد برد. علاوه بر موارد مذکور در کفسازی بتنی که با ترکیب ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن اجرا شده است شاهد بتنی صاف تر و با مقاومت حداقل 30٪‌ بالاتر از بتن معمولی خواهیم بود که برای کف بتنی بسیار حائز اهمیت است. مصرف ژل میکروسیلیکا یا مکمل بتن نتیجه خاصی روی افزایش سرعت هیدراتاسیون ندارد. اگر چه میزان حرارت هیدراسیون میکروسیلیس شبیه حرارت هیدراسیون سیمان پرتلند است،‌ اما کسب مقاومت آن بسیار سریع تر می باشد. بنابراین با ایجاد توازن بین مقدار سیمان پرتلند و میکروسیلیس در یک مخلوط بتنی می توان حرارت هیدراسیون را با ثابت نگه داشتن نرخ کسب مقاومت، کاهش داد. خرید ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن را می توان با افزودن مواد دیرگیر کننده بتن یا زودگیر کننده در انواع شرایط آب و هوایی سرد و گرم مورد استفاده قرار داد و شاهد نتایج عالی و چشمگیر شد. از خصوصیات ویژه ژل میکروسیلیس این است که با افزودن آن به بتن می توان 5 الی 10 درصد از عیار سیمان مصرفی بتن کاهش داد. به لحاظ روان کنندگی و نفوذ ناپذیر نمودن، ‌ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن گزینه مناسب برای استفاده در بتن استخرها، مخازن و سیلوها می باشد و علاوه بر افزایش مقاومت این گونه سازه های بتنی نفوذ ناپذیری و افزایش عمر آنها را به دنبال خواهد داشت. میزان مصرف دقیق ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن باید با توجه به شرایط آب و هوایی و نوع مصالح مصرفی با آزمایشات دقیق کارگاهی تعیین شود. اما با توجه به بروشور فنی شرکت شیمیایی کلینیک بتن ایران میزان مصرف ژل میکروسیلیکا یا مکمل بتن 5 الی 8 درصد وزن سیمان مصرفی است. پیشنهاد می شود با توجه به حجم بتن و عیار سیمان مصرفی توزین ژل میکروسیلیس برای ترکیب با بتن دقیقا توزین شود و به ازای هر متر مکعب بتن 1 دقیقه با بتن میکس شود.
ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن را می توان در آب اختلاط بتن ترکیب نموده و سپس به اجزاء خشک بتن افزود و یا پس از ترکیب کامل بتن به مخلوط اضافه شود. بهترین روش افزودن ژل میکروسیلیس با بتن به این ترتیب است که یک حجم ژل میکروسیلیس با یک حجم آب اختلاط بتن میکس شده و سپس به بتن افزوده شوند تا راحت تر با بتن ترکیب شوند. پیشنهاد می شود در مواردی که فاصله زمانی ساخت و بتن ریزی زیاد است در دومرحله ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن مورد استفاده قرار گیرد ( یک قسمت در بچینگ و قسمت بعدی 2 دقیقه قبل از بتن ریزی به تراک میکسر اضافه شود ) با افزودن ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن و حمل تا پروژه هیچ تغییری در ساختار بتن ایجاد نخواهد شد. اما باید توجه شود چنانچه مسافت کارخانه ساخت بتن تا محل پروژه طولانی می باشد بهتراست از ژل میکروسیلیس دیرگیر یا مکمل بتن دیرگیر استفاده شود تا سرعت روند واکنش هیدراسیون بتن را کاهش دهد.
در مصرف ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن باید توجه شود که چنانچه علاوه بر آب بندی بتن افزایش مقاومت مدنظر است باید با توجه به بروشور فنی شرکت شیمیایی از آب بتن کاسته شود و عملیات اختلاط به طور مناسب انجام شود. چنانچه کلیه مراحل طبق دستورالعمل های ارائه شده توسط دفتر فنی و بروشور فنی شرکت شیمیایی کلینیک بتن ایران انجام شود افزایش مقاومت 30 الی 70 درصدی نسبت به بتن شاهد خواهیم داشت. ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن برای تولید بتن سقف های C.D.S یا سقف های بدون میلگرد نیز کارایی مطلوب دارد چون ژل میکروسیلیس به لحاظ دارا بودن الیاف پلی پروپیلن در ساختار خود می تواند باعث مسلح شدن بتن دقت C.D.S شود. ژل میکروسیلیس  برای بتن ریزی های حجیم برای آب بندی گزینه مناسب است و نتایج ایده آلی در بر خواهد داشت نکته قابل توجه این است که چون در بتن ریزی های حجیم،‌ کیورینگ بتن و عمل آوری مغز بتن سخت می باشد، ‌باید از مکمل بتن دیرگیر استفاده شود تا علاوه بر آب بندی و نفوذ ناپذیر شدن و افزایش مقاومت بتن ،‌گیرش بتن نیز کنترل شود.
باید توجه داشت که حداکثر نفوذ ناپذیری قابل بتن برای یک بتن آب بند 30mm است که این خواسته با مصرف ژل میکروسیلیس در ساختار جسم بتن محقق خواهد شد. به شرطی که علاوه بر افزودن مواد افزودنی کلیه عملیات بتن ریزی از مرحله ساخت بتن،‌ حمل، اجرا و کیورینگ به درستی انجام شود. مصرف ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن خصوصیات و ویژگی های منحصر به فردی به شرح زیر برای بتن ایجاد خواهد نمود.

کاربرد و ویژگی های ژل میکروسیلیس 

  • کاهش عیار سیمان به میزان 5 الی 10 درصد
  • کاهش آب انداختگی و جداشدگی سنگدانه های بتن
  • افزایش مقاومت مکانیکی بتن
  • سهولت پمپاژ بتن و کاهش استهلاک در تجهیزات بتن ریزی
  • افزایش دوام و پایایی بتن در سیکل های ذوب و انجماد
  • سازگاری ژل میکروسیلیس با انواع سیمان ها
  • افزایش مقاومت الکتریکی بتن
  • افزایش مقاومت سایشی بتن
  • کاهش نفوذپذیری در برابر آب،‌ یون کلر و هجوم سولفات ها
  • کاهش ترک های ایجاد شده در بتن
  • قابلیت استفاده همزمان با انواع روانسازهای بتن
  • ساخت بتن کاملا خمیری
  • ایجاد سطحی صاف و اکسپوز
  • افزایش روانی بتن بدون نیاز به افزودن فوق روان کننده

ترکیب ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن در ساختار جسم بتن موارد کاربرد ویژه ای به شرح زیر برای بتن ایجاد می کند:

  • تولید بتن های پرمقاومت
  • تولید بتن های نفوذ ناپذیر
  • تولید بتن های با دوام و پایا
  • مناسب برای بتن ریزی های حجیم
  • مناسب برای بتن ریزی در معرض سیکل های ذوب و انجماد
  • مناسب برای تولید بتن آب بند تونل ها،‌ راه و آب، ‌کانال های انتقال آب،‌ تصفیه خانه ها و مخازن
  • مناسب برای بتن های کف سخت صنعتی
  • مناسب برای تولید بتن هایی که نیازمند حداقل هدایت الکتریکی باشد 
  • مناسب برای ساخت بتن های اسکله، پل، عرشه پل،‌ مخازن و سدها
  • مناسب برای بتن ریزی در مناطقی که تحت حمله مواد شیمیایی و خورند قرار خواهد گرفت
  • مشخصات فیزیکی و شیمیایی

قیمت پودر میکروسیلیس
قیمت پودر میکروسیلیس و خرید میکروسیلیس 

روش و میزان مصرف ژل میکروسیلیس 

روش مصرف ساخت ژل میکروسیکیس،‌ عدم ترکیب مناسب با بتن و آلودگی های ایجاد شده از آن برای نیروی انسانی مشکلات عمده ای را برای مجریان محترم ایجاد کرد و با تولید ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن علاوه بر حل مشکل روش های مصرفی پودر میکروسیلیس یا دوده سیلیسی بهبود و کارایی بهتری با تولید ژل میکروسیلیس یا مکمل بتن حاصل شد. میکروسیلیس مانند سیمان هنگام ساخت بتن به آن اضافه می شود. میزان مصرف بهینه آن 10 الى 15 درصد وزن سیمان مصرفى است که به همان میزان میتوان از مقدار سیمان مصرفى کم کرد.
امروزه توصیه اکثریت قریب به اتفاق مهندسین مشاور صنعت ساختمان استفاده از دوده سیلیسی (Silica Fume) به همراه فوق روان کننده (Super Plasticizer) در زمان ساخت بتن می باشد. زیرا آزمایشات علمی نشان داده اند که وجود دوده سیلیس بمیران 7% وزن سیمان در بتن به نحو چشمگیری از نفوذ یون کلر جلوگیری می کند. استفاده از دوده سیلیس به همراه فوق روان کننده در بتن که بصورت پودر بسیار ریز (کمتر از 1/0 میکرون) با جرم حجمی پایین می باشد، مضراتی از قبیل عدم اختلاط کامل با بتن، مشکلات انبارداری، حمل و نقل، پرت مصرف و همچنین مشکلات زیست محیطی و خطرات بهداشتی برای پرسنل محیط کار را به همراه دارد. مسائل و مشکلات فوق الذکر و پژوهش های متعاقب منجر به فرآوری و تولید ژل میکروسیلیس گردید و در سال 1380 در ایران عرضه گردید.

مزایا و معایب ژل میکروسیلیس 

میكروسیلیس در بتن، دارای مزایا و معایبی است مشروط بر اینكه بتوان آن را بخوبی در بتن مخلوط نمود و از ماده فوق روان کننده MTOCRETE N540 نیز بهره گرفت وگرنه هیچ گونه مزیتی را در بر نخواهد داشت زیرا اولا نسبت آب به سیمان را به شدت بالا می برد و مقاومت و دوام را كم می كند. ثانیا بتن را از نظر كارایی با مشكل همراه می كند و آن را چسبنده می سازد و پمپ كردن را عملا غیر مقدور می كند. از جمله مزایای ژل میکروسیلیس می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  1. افزایش چشمگیر مقاومت هاى مکانیکى بتن
  2. کاهش نفوذ پذیرى بتن
  3. کاهش تحرک یون کلر
  4. جلوگیرى از خوردگى آرماتور در بتن هاى مسلح

کارایی ژل میکروسیلیس یا میکروسیلیکا

ژل میکروسیلیکا یا ژل میکروسیلیس mtomix 4500 در بتن های نفوذ ناپذیر کارایی بالایی دارند که باعث کاهش ترک ها و ارتقاء نسبی مقاومت های فشاری، کششی و خمشی در بتن می شود. اگر در بتن های آب بند، شاتکریت تر، بتن الیافی و نمای دکوراتیو سیلو های سیمان بخواهیم کار کنیم استفاده از ژل میکروسیلیکا بهترین روش است.در مواردی که بتن در معرض ضربه و یا بارهای دینامیکی تر و یا خشک قرار می گیرد حمله ی سولفات ها و کلراید ها و عوامل جوی مثل چرخه ذوب و انجماد شروع می شود و در این گونه شرایط از ژل میکروسیلیکا استفاده می کنیم و برای کاهش ترک های پلاستیک و بالا بردن مقاومت های فشاری و کششی و خمشی بتن ژل میکروسیلیکا که بسیار مفید و اقتصادی است استفاده می کنیم. ژل میکروسیلیکا علاوه بر کاهش چشمگیر نسبت آب به سیمان از آسیب های ناشی از عدم امکان اجرای سریع کیورینگ لازم طی ساعات اول و پس از آن می کاهد. ژل میکروسیلیکا قابل استفاده در شاتکریت و ساخت بتن الیافی از نظر جذب و انجام واکنش با آهک آزاد نسبت به  دیگر انواع ژل میکروسیلیکا محدودیت دارد. در مواردی که اندازه آزاد آهک در سیمان پایین باشد و یا جذب کامل آهک آزاد مورد رضایت نباشد از ژل میکروسیلیکا استفاده می کنیم. برای اطلاعات بیشتر در مورد ژل میکروسیلیس و قیمت ژل میکروسیلیس و ژل میکرو سیلیس ارزان لطفا مشخصات فنی را از کلینیک بتن ایران بخواهید.

مشخصات ظاهری ژل میکروسیلیکا 

بنا بر سفارش مشتری بسته بندی های بزرگتر این ژل میکروسیلیکا قابل تولید است. مشخصات ظاهری ژل میکروسیلیکا: ژل میکروسیلیکا در حالت سکون ژله ای است ولی بعد از تکان دادن به صورت مایع است. ژل میکروسیلیکا خاکستری رنگ است. وزن ژل میکروسیلیکا 4/1 کیلوگرم است. ژل میکروسیلیکا بسیار کمتر از حد مجاز استاندارد کلراید دارد. ژل میکروسیلیکا نیترات ندارد. نقطه انجماد ژل میکروسیلیکا صفر درجه سانتی گراد است. ژل میکروسیلیکا نقطه اشتعال ندارد. مصرف ژل میکروسیلیکا: ژل میکروسیلیکا را به مقداره 5% الی 8% وزن سیمان مصرفی به بتن اضافه کنید. ژل میکروسیلیکا را میتوان در هنگام ساخت بتن نفوذ ناپذیر در بچینگ و یا پس از ساخت بتن الیافی در تراک میکسر اضافه می شود. هنگام اضافه کردن ژل میکروسیلیکا در تراک میکسر باید از اختلاط کامل آن در بتن الیافی مطمئن شد. تجربیات و آزمایشات نشان داده مخلوط کردن ژل میکروسیلیکا در تراک میکسر، به 3 الی 5 دقیقه زمان احتیاج دارد. برای اطمینان بیشتر نتیجه بهتر گاهی ژل میکروسیلیس در کارگاه ها به صورت دو جزئی مصرف می شود که نتیجه بسیار بهتری می دهد. بدین ترتیب که قسمتی از ژل میکروسیلیکا در بچینگ و قسمتی هم به عنوان میزان یادآوری حدود 5 دقیقه قبل از مصرف به تراک میکسر اضافه کنید. عوارض ژل میکروسیلیس: مصرف کمتر از 5% ژل میکروسیلیکا باعث عدم وجود قدرت واقعی فوق روان کنندگی در بتن است وباعث افت سریعتر خاصیت روانی بتن شده و قدرت میزان جذب آهک آزاد را کاهش می دهد و باعث پایین آمدن نسبی مقاومت های فشاری، کششی و خمشی در بتن می شود. ولی با بعضی سیمان ها و بعضی شرایط خاص، تجربیات موفق و اقتصادی از مصرف کمتر ژل میکروسیلیکا در بتن الیافی یا ژل میکروسیلیس الیاف دار به ثبت رسیده است، جهت اطلاعات بیشتر به مشخصات فنی در وب سایت یا با کارشناسان کلینیک بتن ایران تماس حاصل فرمایید.

مقایسه فنی ژل میکروسیلیکا با بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیکا

ژل میکروسیلیکا در کانالهای روباز انتقال آب کاربرد دارد. مقایسه فنی ژل میکروسیلیکا با بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیکا:
ژل میکروسیلیکا از نظر مقاومت: مقاومت های خمشی و کششی بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیکا نسبت به بتن حاوی ژل میکروسیلیکا تقریبا برابر هستند. مقاومت فشاری در بتن های دارای ژل میکروسیلیس در سنین پایین مثلا 1و3 روزه تقریبا مساوی است ولی در مقاومت فشاری بتن حاوی ژل میکروسیلیکا در سنین بالاتر نمی توان گفت اندازه بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیکا تکامل کامل انجام شده است. نفوذ پذیری مقدار آب در ژل میکروسیلیکا و عوامل مهاجم به آن: مقدار نفوذپذیری در بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیکا بسیار کمتر از بتن بدون مواد افزودنی است. از طرفی دیگر عوامل فیزیکی در طول عمر سازها ی بتنی باعث ایجاد نفوذپذیری در سازه های بتنی می شود. در مورد بتن هایی که دارای ژل میکروسیلیکا هستند کمترین نفوذ پذیری را دارند. اثر این عوامل روی بتن آب بند حاوی ژل میکروسیلیکا کمتر است. ضریب وارفتگی در بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیکا: ضریب وارفتگی در بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیکا نسبت به بتن شاهد کمتر است ولی نسبت به بتن نفوذ ناپذیر حاوی ژل های میکروسیلیس بیشتر است. مقاومت سایشی بتن الیافی ژل حاوی میکروسیلیکا: اگرچه مقاومت سایشی بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیکا نسبت به بتن بدون مواد افزودنی یا بتن حاوی مواد افزودنی سوپر روانساز بتن زیاد تر است اما مقاومت سایشی بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیکا از مقاومت سایشی بتن حاوی ژل میکروسیلیس بیشتر نیست. استفاده از ژل میکروسیلیکا برای کاهش ترک های پلاستیک در بتن های نفوذ ناپذیر مد نظر است مخصوصا در شاتکریت تر و بتن های آب بند برای افزایش مقاومت استفاده می کنند. نکات حرارتی در بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیکا: کاربرد بتن نفوذ ناپذیر حاوی ژل میکروسیلیکا نسبت به بتن حاوی ژل میکروسیلیکا برای بتن هایی که مشکل حرارتی دارند بسیار مناسب تر است چرا که آزاد شدن حرارت بر حسب وزن سیمان مصرفی در بتن کمتر است و کاهش ترک های پلاستیک و ارتقاء نسبی مقاومت های دینامیکی فشاری، کششی و خمشی بتن دیده می شود. واکنش های شیمیایی بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیکا: از نظر واکنش های شیمیایی تفاوتی بین بتن حاوی ژل های میکروسیلیس وجود ندارد ولی میزان آهک های آزاد که وارد واکنش می شوند به مراتب کمتر است. افزایش روانی بتن بدون نیاز به اضافه کردن سوپر روان کننده بتن: بتن الیافی حاوی ژل میکروسیلیکا ممکن است نسبت کمتری را به بتن آب بند حاوی ژل میکروسیلیس نشان دهد ولی از نظر قابلیت کارایی این دو بتن دارای ژل میکروسیلیکا تفاوتی با هم ندارند. بسته بندی ژل میکروسیلیکا برای ساخت بتن الیافی: ژل میکروسیلیکا در بسته 25kg تولید می شود.

ژل میکروسیلیس تولیدی کلینیک بتن ایران

کلینیک بتن ایران تولید کننده ژل میکروسیلیس در کلاس های متفاوت است. ژل میکروسیلیکای تولیدی کلینیک بتن ایران برای افزایش و بهبود خواص بتن به صورت 5 درصد و 3 درصد وزن سیمان مصرفی عرضه می گردد.

13 کاربرد ژل میکروسیلیس یا میکروسیلیکا

  • ژل میکروسیلیکا در ساخت بتن الیافی شاتکریت تر و نمای دکوراتیو سیلوهای سیمان نیز کاربرد دارد. این کاربری های پارامترهای مختلف فنی و اقتصادی است که باعث می شود مصرف کننده ژل میکروسیلیکا را برای سازهای بتنی انتخاب کند.
  • ژل میکروسیلیکا بتن ریزی را در برابر و کوران باد یا اشعه خورشید محافظت می کند.
  • ژل میکروسیلیکا درمناطق خشک برای جبران نسبی خسارت ناشی از تاخیر در انجام کیورینگ اولیه مناسب است.
  • ژل میکروسیلیکا در سازه هایی که در معرض بارهای دینامیکی و ضربه هستند نیز کاربرد دارد.
  • ژل میکروسیلیکا در سازه هایی که مقاطع نازک بتنی دارند استفاده می شود.
  • در سازه های بتنی که در معرض سیکل های شدید ذوب و انجماد هستند ژل میکروسیلیکا بهترین انتخاب است.
  • در سازه هایی که احتمال آب بندی و بروز انواع ترک در آنها وجود دارد ژل میکروسیلیکا آن را به حداقل ریسک ترک خوردن می رساند.
  • ژل میکروسیلیکا سازه های بتنی را که در معرض کاویتاسیون هستند حمایت می کند.
  • ژل میکروسیلیکا در کم کردن خطر تلاشی پذیری سازه های بتنی که در معرض ریسک انفجار وآتش سوزی هستند را به حداقل می رساند.
  • ژل میکروسیلیکا در سازه های بتنی نظامی و پدافندی کاربرد دارد.
  • برای بهبود بخشیدن به خواص موجود در سازه های بتن با حداقل هزینه و حداکثر بازدهی بهتر است از ژل میکروسیلیکا استفاده کرد.
  • سازه های بتنی که در معرض سایش، عرشه پل ها ، سازه پارکینگ ها هستند از ژل میکروسیلیکا استفاده می کنند.
  • ژل میکروسیلیکا در سازه هایی که احتیاج به مدول الاستیسیته بالا دارند استفاده می شود.

قیمت ژل میکروسیلیس الیاف دارقیمت ژل میکروسیلیس الیاف دار 

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

6LejitwhAAAAANvn8APaMURvuVWIRBhNqoFP0e9r