نصب هویه و گیره واتراستاپ چگونه است

نویسنده : کلینیک بتن ایران
تاریخ ثبت : 28 آبان ، 1397

همه چیز درباره هویه و گیره واتر استاپ ( Water Stop Bast ) که باید بدانید

جهت اتصال دو لبه واتراستاپ روش های مختلفی وجود دارد که بهترین آن استفاده از هویه واتراستاپ یا چسب های P.U می باشد. جهت استفاده از هویه واتراستاپ ابتدا می بایست دو سر واتراستاپ را روی یکدیگر قرار داده و از هویه پس از داغ شدن به عنوان عاملی جهت پرس کردن دو سر واتراستاپ بر روی هم استفاده نمود. برای اتصال کامل بهتر است از هر لبه 40 سانتی متر روی یکدیگر قرار بگیرد و سپس عمل پرس با هویه صورت پذیرد. بهترین روش جهت اتصال واتراستاپ به آرماتور استفاده از گیره فلزی واتراستاپ می باشد که بسته به سایز و ضخامت انواع هویه واتراستاپ می توان سایز گیره مصرفی (5/2 سانت یا 4 سانت) را انتخاب نمود. هر 1 متر واتراستاپ می بایست با 2 گیره متصل گردد و هر گیره نیز می بایست دو دول بالایی و پایینی واتراستاپ بسته شود و هر گیره در لبه پایینی یا بالایی می بایست وسط دو گیره مجاور باشد (مطابق عکس). جهت محاسبه تعداد گیره مورد نیاز، در هر متر واتراستاپ می بایست 4 گیره در بالا و پایین هر لبه در نظر گرفته شود. به عنوان مثال رای 10 متر واتراستاپ 40 عدد گیره مورد نیاز می باشد.

هویه و گیره واتراستاپ _ کلینیک بتن ایران

✔ نحوه استفاده و نکات ضروری هویه و گیره واتراستاپ

نحوه اتصال واتراستاپ را به چندین روش می توان نصب نمود که دو روش متوالی به شرح زیر می باشد :

1- با استفاده از حرارت توسط سشوارهای صنعتی و یا هویه تبری شکل (برای توضیحات بیشتر و آموزش اجرا، با بخش مهندسی فروش شرکت کلینیک بتن ایران (مهندسین مشاور مهرازان پایدار) تماس بگیرید.)

2- استفاده از چسب حدود 30 الی 40 سانتی متر از دو سر واتراستاپ که روی هم قرار خواهند گرفت را عاج برداری نموده و سپس آغشته به چسب نموده و تحت فشار روی هم قرار داده شود. مقدار مصرف چسب برای هر اورلب حدودا 20 گرم می باشد.

✔ طریقه نصب هویه و گیره واتراستاپ

برای نصب هویه واتراستاپ می بایست از گیره های مخصوص فلزی که با قرار دادن آن روی میلگرد که به امتداد لبه های واتراستاپ قرار داده شده، محکم نصب شود. برای هر متر طول 4 عدد گیره (هر طرف 2 عدد به صورت زیگزاگ) بسته بندی در رول های 25 متری همچنین شرکت کلینیک بتن ایران (مهندسین مشاور مهرازان پایدار) توانای تولید واتراستاپ به متراژهای مورد تقاضا را دارد.

✔ انبارداری هویه و گیره واتراستاپ

به دور از تابش مستقیم خورشید و همچنین فشار زیاد نگهداری شود. مدت زمان نگهداری 6 الی 12 ماه می باشد، بعد از گذشت 6 ماه به مرور از کیفیت آن کاسته می شود.

✔ تاییدیه کیفیت هویه و گیره واتراستاپ

تمام محصولاتی که توسط شرکت شیمیایی کلینیک بتن ایران (مهندسین مشاور مهرازان پایدار) تولید و عرضه می گردند مطبق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشند. جهت اطلاع از نحوه خرید و قیمت هویه و گیره واتراستاپ می توانید با مشاوران کلینیک بتن ایران در ارتباط باشید.

هویه و گیره واتراستاپ _ کلینیک بتن ایران

6LejitwhAAAAANvn8APaMURvuVWIRBhNqoFP0e9r