آشنایی با افزودنی منبسط کننده و روان کننده بتن و ملات های سیمانی

نویسنده : کلینیک بتن ایران
تاریخ ثبت : 21 مرداد ، 1397

فلوکامبکس MTOFLOWFC-50

افزودنی منبسط کننده و روان کننده بتن و ملات های سیمانی

شرح

MTOFLOWFC-50 افزودنی منبسط کننده ای است که جمع شدگی طبیعی ناشی از خشک شدن سیمان را جبران می کند. MTOFLOWFC-50 به شکل پودر تولید شه و علاوه بر منبسط کننده حاوی مواد روان کننده بتن نیز می باشد که ساخت ملات های گروت و ترکیبات سیمانی با نسبت های کمتر آب به سیمان را ممکن می سازد و به این ترتیب موجب افزایش مقاومت نهایی نیز می گردد. بیشترین مقدار انبساط ناشی از استفاده MTOFLOWFC-50 پیش از آغاز گیرش اولیه سیمان اتفاق می افتد.

کاربردها

  • ساخت ملات های بدون انقباض
  • استفاده در دوغاب های تزریقی پرکننده

بسته بندی

MTOFLOWFC-50 در قوطی های 750 گرمی و یا کیسه های 15 کیلوگرمی عرضه می گردد.

مشخصات فیزیکی و شیمیایی
وزن مخصوص gr/cm3 8/0
رنگ قهوه ای - خاکستری
حالت فیزیکی پودر
یون کلر ندارد
PH 8

 

 

خواص انبساطی

MTOFLOWFC-50 به طور معمول در مواردی به کار می رود که قصد جبران نشست ناشی از انقباض سیمانی را داشته باشیم، در موارد اتصال سطوح بتنی و فولادی چون کاشت پایه ماشین آلات و محافظت کابل های پس تنیده می توان از MTOFLOWFC-50 استفاده نمود.

بیشترین مقدار انبساط در حدود 1 تا 5/2 ساعت پس از مخلوط نمودن آن در محیط سیمانی اتفاق افتاده که بسته به دمای محیط متفاوت واهد بود. استفاده از MTOFLOWFC-50 در دوغاب سیمان موجب انبساط حجمی تا 25/3% و در ملات ماسه- سیمان با نسبت 1 به 1 موجب انبساط تا 2% خواهد گردید.

طریقه مصرف

MTOFLOWFC-50 به طور معمول به میزان 5/0% وزنی سیمان استفاده شده و قابلیت سازگاری با انواع سیمان پرتلند و زودگیر را دارا می باشد.

توجه شود که نسبت آب به سیمانی در ملات های ساخته شده با MTOFLOWFC-50 کمتر از حد معمول بوده و استفاده از مقادیر زیادتر آب خطر ته نشینی ماسه در ملات ای سیمان- ماسه و نیز کف آلودگی سطحی در دوغاب های سیمان- ماسه و نیز کف آلودگی سطحی در دوغاب های سیمان- آب را در پی خواهد داشت.

 

 

انبارداری

به دور از تابش مستقیم ورشید و بارش باران نگهداری شده و همچنین از فشار زیاد پرهیز گردد.

تاییدیه کیفیت

تمام محصولاتی که توسط شرکت کلینیک بتن ایران(مهندسین مشاور مهرازان پایدار) تولید و عرضه می گردند مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی
می باشند.

6LejitwhAAAAANvn8APaMURvuVWIRBhNqoFP0e9r