بررسی پودر دفع کننده آب جهت آببندی بتن

نویسنده : کلینیک بتن ایران
تاریخ ثبت : 21 مرداد ، 1397

MTOSEAL P

واتر پروف پودری MTOSEAL/P

پودر دفع کننده آب جهت آببندی

شرح

MTOSEAL/P ماده کاهش دهنده نفوذ پذیری بتن می باشد که برپایه اسیدهای چرب تولید گردیده است. در طراحی و تولید سازه های بتنی که در معرض شرایط سخت و آسیب های جوی قرار می گیرند، نفوذپذیری بتن عامل تعیین کننده ای برای پیش بینی و ارزیابی دوام آن است، هر اندازه قابلیت عبور آب کمتر باشد بتن از دوام و استحکام بیشتری برخوردار است. نفوذپذیری آب در بتن معمولاً ناشی از ایجاد فضای خالی و منافذ زیر به هم پیوسته ای است که عدم تراکم بتن و یا ترکهای انقباضی حاصل از تبخیر آب بتن در حالت های خمیری و سخت شدن بوجود می آید لذا باتوجه به این که بتن با طرح مخلوط صحیح و با نسبت آب به سیمان و مواد سنگی مرغوب تا حدودی غیرقابل نفوذ است اما عموماً بهتر است به جای تحمل هزینه اضافی در مصرف سیمان اضافی مقدار کنترل شده ای از مواد واترپروف به مخلوط افزوده و نسبت آب به سیما را کاهش داد.

مصارف

  • MTOSEAL/P جهت ساخت بتن های نفوذناپذیر و ملاتهایی که واترپروف بودن آنها الزامی می باشد.
  • جهت جلوگیری از نفوذ محلول های شیمیایی
  • جهت آب بندی مخازن، استرها، سدها و تونل ها
  • فونداسیون اسکله های دریایی

خصوصیات ویژه

مواد MTOSEAL/P حاوی موا پرکننده خلل و فرج و مواد دافع آب می باشدکه طی واکنش با ترکیبات حاصل از هیدراتاسیون سیمان قشری هیدروفوبیک در داخل منافذ و حفره های بتن بوجود می آورد. این قشرها پایدار بوده و نقش دافع آب را ایفا می کند و دارای خصوصیات ذیل می باشد :

  • شبکه مجاری ریز موجود در جسم بتن را که با یکدیگر مرتبط می باشند مسدود کرده و از این طریق بر نفوذناپذیری بتن می افزاید.
  • ماده MTOSEAL/P بتن ر قطبی نموده و سبب روانی بتن
    می گردد بطوری که می توان تا 10% از آب مصرفی بتن را کم نمود که این عمل سبب فشردگی بتن و افزایش مقاومت آن می گردد.
  • نفوذ آب از سطح به عمق و بافت درونی را کاهش
    می دهد و از یخ زدگی آن پیشگیری می کند.
  • مقاومت و دوام بتن را در مقابل تهاجم سولفات های محلول فزونی می بخشد.
مشخصات فیزیکی و شیمیایی
وزن مخصوص gr/cm3 01/1
رنگ سفید
حالت فیزیکی پودر
یون کلر ندارد
PH 7- 6

 

نحوه مصرف و نکات ضروری

MTOSEAL/P جهت استفاده بایستی واتر پروف را به مقدار مناسب با سیمان، ماسه کاملاً مخلوط نمود (ماده واترپروف بایستی به طور یکنواخت در تمامی قسمت های بتن پخش شود) جهت حفظ سیالیت بهتر است از فوق روان کننده جهت حصل مقاومت بالا استفاده نمود ضروری است در هنگام تولید بتن نسبت آّب به سیمان به دقت کنترل شده و از 40% تجاوز ننماید، در غیر این صورت آب اضافی موجود باعث ایجاد تخلخل و در نتیجه نشت آب می گردد. استفاده بیش از 3 برابر مذکور بدون استفاده از فوق روان کننده باعث ایجاد کاهش مقاومت بتن می گردد.

واترپروف را می توان در ظروف در بسته به دور از نور مستقیم آفتاب در دمای 5 الی C˚25 به مدت 2 سال نگهداری نمود.

میزان مصرف

میزان مصرف MTOSEAL/P به ضخامت بتن بستگی دارد. معمولاً برای بتن تا ضخامت 15 سانتیمتر در حدود 3 درصد وزن سیمان مصرفی و برای ضخامت بتن بالای 15 سانتیمتر 5/1 الی 2 درصد وزن سیمان مصرفی را می توان استفاده نمود.

بسته بندی

MTOSEAL/P در کیسه های 20 کیلوگرمی عرضه می شود.

انبارداری

این محصول را به دور از تابش خورشید و بارندگی و روی پالت نگهداری نمایید. در ضمن تحت فشار زیاد قرار نگیرد. عدم رعایت روش انبارداری مناسب باعث صدمه دیدن محصل و یا بسته بندی آن می شود. عمر مفید MTOSEAL/P شش ماه
می باشد.

احتیاط

همانند سایر محصولات شیمیایی، توجه خاصی در زمان انبارداری و حمل و نقلبه عمل آید. از تماس با مواد غذایی، پوست بدن و چشم ها خودداری گردد. در صورت تماس احتمالی بلافاصله موضع را با آب بشویید. در صورت بلع ناگهانی به پزشک مراجعه نمایید. در ظروف را پس از مصرف ببندید.

تاییدیه کیفیت

تمامی محصولاتی که توسط شرکت کلینیک بتن ایران(مهندسین مشاور مهرازان پایدار)تولید و عرضه می گردند مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی
می باشند.

6LejitwhAAAAANvn8APaMURvuVWIRBhNqoFP0e9r