گروت اپوکسی چیست؟

نویسنده : کلینیک بتن ایران
تاریخ ثبت : 09 اسفند ، 1400

گروت چیست؟

گروت از آب، سیمان، ماسه و افزودنی های مختلف دیگری تشکیل می شود. از گروت برای پر کردن فضاها و ترک های خالی و بزرگ استفاده می شود و تقریبا کاربردی مانند ملات دارد. گروت در زیر صفحه ستون ها، آنکربلت ها، نصب ریل ماشین آلات، برینگ پل ها، بلت ها، ریل ها و حائل ها به کار برده می شود. مهم ترین مزایای گروت ها پر کردن مکانی است که در آن گروت ریخته می شود و این بخاطر خاصیت منبسط شونده و غیر انقباضی آن می باشد. گروت ها به گونه ای طراحی شده اند که می توانند نیروهای وارده را به خود جذب و آن ها را به بخش زیرکار منتقل کنند. مثلا در زمان نصب انواع ماشین آلات نیروهای وارده از آن ها به وسیله گروت یا ملات به فنداسیون بتنی منتقل می شود. ملات ها و گروت ها باعث افزایش مقاومت و اتصال پایدار بین ملات یا گروت و سازه ها می شود. بطور کلی دو روش ملات ریزی یا گروت ریزی در داخل حفرات در محل اتصال آنکرو وجود دارد.

گروت اپوکسی چیست؟

گروت اپوکسی شکل پذیر و بدون حلال و دارای 3 جزء می باشد. گروت اپوکسی شامل رزین اپوکسی، سخت کننده، عمل آورنده آمین و دانه بندی ویژه سیلیسی می باشد. در هنگام مصرف گروت اپوکسی کافیست سه جزء آن با هم مخلوط شوند.

روش اجرای گروت اپوکسی

آماده سازی سطح برای اجرای گروت اپوکسی

مثل دیگر اجراهای اپوکسی، آماده کردن سطحی که قرار است اجرا روی آن انجام شود، تاثیر مستقیم در اجرا و دوام محصول دارد. سطوح بتنی باید سفت، استوار، تمیز و بدون هرگونه پوسته، رنگ، روغن، گریس، روغن قالب و مواد عمل آوری باشد. سطوح ناصاف نیز ترجیح داده می شوند. در آماده کردن سطوح فلزی باید آن ها را عاری از زنگ زدگی و جرم گرفتگی کنید.

اختلاط اجزای گروت اپوکسی

هرگز اقدام به تقسیم مواد گروت اپوکسی نکنید و مقدار رزین را تغییر ندهید و با استفاده از همزن دور کند آن را مخلوط کنید چراکه روی وزن مخصوص گروت اپوکسی سه جزئی نیز تاثیر منفی میگذارد. اول فعال کننده را به رزین پایه اضافه و آن را هم بزنید و مطمئن شوید که تمامی مایع فعال کننده به رزین افزوده شده باشد. قبل از اضافه کردن سنگ دانه، یک دقیقه آن را به هم بزنید. در مرحله بعد به آرامی تمامی پودرها را به مخلوط اضافه نموده و آن را هم بزنید تا ملات روان و یکنواختی را به وجود بیاورید. توجه کنید که همزدن اضافه باعث وارد شدن هوا به داخل ملات خواهد شد.

ریختن گروت اپوکسی

به محض به پایان رساندن اختلاط گروت را در محل آماده شده بریزید. در نظر داشته باشید ملات را از سمتی بریزید که حداقل فاصله را طی کند. برای طی مسافت های بیشتر لازم است ملات را از ارتفاع بالاتری بریزید تا فشار لازم برای حرکت ملات به وجود بیاید. در این مرحله باید از عدم انسداد محل ملات یا بتن ریزی به طور کامل مطمئن شوید تا راهی برای خروج هوا نیز وجود داشته باشد و سپس ملات را به طور مداوم و فقط از یک طرف بریزید.
قبل از اینکه اقدام به باز کردن قالب کنید، مطمئن شوید که گیرش ملات کامل شده باشد و حداقل 6 ساعت از آن گذشته باشد. در نظر داشته باشید اگر ضخامت ملات یا بتن ریزی بیش از 80 میلیمتر باشد باید در لایه های متعدد ریخته شود و لایه دوم به فاصله 6 ساعت از اتمام لایه اول ریخته شود.

حافظت از ابزار کار به هنگام ریختن گروت اپوکسی

ایزار کار را بعد از تمام شدن کار با حلال شماره 2 شستشو داده و در صورت وجود ملات سخت شده آن را با وسایل سنگین بتراشید.

انبار داری گروت اپوکسی

گروت اپوکسی را دور از تابش خورشید نگهداری کنید و از افزایش دمای انبار جلوگیری نمایید. این محصول باید در دمایی بین 25 تا 35 درجه سانتیگراد نگهداری شود. در مناطق گرمسیری نصب وسایل تهویه هوا نیز در انبار این محصول ضروری می باشد. اگر این شرایط به خوبی رعایت شود، عمر مفید گروت اپوکسی تا یکسال می باشد و در صورت رعایت نکردن روش صحیح انبارداری ایجاد فساد و آسیب دیدن آن را در پی خواهد داشت.

نکات ایمنی به هنگام استفاده از گروت اپوکسی

مثل تمامی محصولات شیمیایی باید در نظر داشته باشید که تماس با چشم، دهان، پوست و مواد غذایی ندلشته باشد و اگر تماسی با پوست و چشمها داشت بلافاصله آن را تمیز کنید و اگر به طور اتفاقی بلعیده شد باید اقدامات پزشکی انجام شود.

آشنایی با انواع گروت های اپوکسی روان با مقاومت زیاد 

در این مقاله با مطلب و سوال گروت اپوکسی چیست آشنا می شویم و درباره روانی و مقاومت زیاد آن ها نیز صحبت می کنیم. 

گروت اپوکسی MTOFLOW-650

گروت اپوکسی روان با مقاومت زیاد

MTOFLOW-650 گروت اپوکسی روان و بدون حلال می باشد که برای تحمل بارهای فعال و برای کاربردهای بسیار زیادی طراحی شده است.
MTOFLOW-650 برای ضخامت های 40 تا 120 میلی متر مناسب است. این محصول به شکل سه جزئی تحویل و به آسانی در کارگاه مخلوط شده و ملات روانی به دست می آید. کاهش ضخامت تا 20 میلی متر در صورتی که انتظار روانی زیاد نباشد امکان پذیر است.

کاربرد های گروت اپوکسی MTOFLOW-650

  • نصب پیچ و فولاد
  • ریل ها و کابل های اتصال
  • پایه های ماشین های نو و قدیمی
  • پر کردن سازه ای سوراخ ها و گودال های بتن
  • نصب تجهیزات ماشین آلات صنعتی که دارای فشاری ثابت و فعال هستند
  • تجهیزاتی که ریزش اسید و یا محلول های شیمیایی دارند
  • آب بندی سر ستون ها (با ضخامت بیشتر از 20 میلی متر)

امتیازات گروت اپوکسی MTOFLOW-650 

  • نیتز به پرایمر ندارد
  • مقاومت های کششی، خمشی و فشاری زیادی دارد
  • چسبندگی آن به بتن و فولاد عالی است
  • نصب سریع و کسب مقاومت زودرس برای به کارگیری سریع تجهیزات
  • پایداری در برابر فرسایش
  • سازگاری با تجهیزاتی که به تغییرات حرارتی حساسیت زیاد دارند
  • مقاومت زیاد در برابر بارهای فعال و مواد شیمیایی
  • بدون انقباض و پایدار در برابر سطوح مرطوب

بسته بندی گروت اپوکسی MTOFLOW-650 

MTOFLOW-650 در بسته های 3 جزئی عرضه می شود. 

مشخصات فیزیکی و شیمیایی 
زمان کارایی

25 درجه به مدت 70 دقیقه
40 درجه به مدت 40 دقیقه 

مقاومت فشاری

1 روزه 88 Mpa
3 روزه 92 Mpa
7 روزه 96 Mpa 

مقاومت خمشی25 Mpa 
مقاومت کششی13 Mpa 
چگالی  Kg/m3 2175

ترکیبات گروت اپوکسی MTOFLOW-650 

این محصول متشکل از رزین اپوکسی، بیس فنول A، سخت کننده مایع رقیق و سنگدانه های مخصوص می باشد که پس از اختلاط تشکیل یک ملات بسیار روان می دهد و به راحتی قابل استفاده می باشد.

پایداری شیمیایی گروت اپوکسی MTOFLOW-650  

پایداری MTOFLOW-650 در برابر اکثر مواد شیمیایی خورنده زیر بسیار عالی است:

  • قلیایی های رقیق و غلیظ
  • اکثر اسیدهای رقیق
  • روغن و مواد نفتی
  • آمونیاک
  • فرمالدئید
  • محلول های نمکی
  • روغن های معدنی، چربی های گیاهی و حیوانی
  • روش اجرا

آماده سازی سطح برای گروت اپوکسی MTOFLOW-650 

همانند سایر اجراهای اپوکسی، آماده سازی مناسب سطح تاثیر مستقیم در اجرا و دوام محصول دارد. سطوح بتنی بایستی صفت، استوار، تمیز و عاری از پوسته، رنگ، روغن، گریس، روغن قالب بتن و مواد عمل آوری باشد. سطوح ناصاف ترجیح داده می شوند. سطوح فلزی بایستی آماده سازی شده و عاری از زنگ زدگی، جرم گرفتگی و یا زنگ باشد. در صورت استفاده از قالب، داخل آن را با ورق های پلی اتیلن پوشش داده تا به راحتی باز شود. 

محدودیت ها استفاده از گروت اپوکسی MTOFLOW-650  

هرگز گروت اپوکسی MTOFLOW-650 را در تماس با سطوح بتنی با دمای کمتر از 10 درجه سانتی گراد به کار نبرید. اگر دمای محیط کمتر از 10 درجه باشد روش گرم نمودن مصنوعی سطوح ممکن است به کار گرفته شود.

اختلاط گروت اپوکسی MTOFLOW-650  

هرگز اقدام به تقسیم مواد نکنید، همچنین مقدار رزین را تغییر ندهید. به کمک همزن دور کند آن را مخلوط نمایید. ابتدا فعال کننده را به رزین پایه اضافه کرده و آن را هم بزنید. مطمئن شوید که تمامی مایع فعال کننده به رزین افزوده شده باشد. قبل از افزودن سنگدانه ها به مدت یک دقیقه آن را هم بزنید. سپس به آرامی تمامی پودرها را به مخلوط اضافه کرده و آن را هم زده تا ملات روان و یکنواختی به دست آید. توجه نمایید که همزدن اضافه باعث ورود هوا به داخل ملات می شود.

ریختن گروت اپوکسی MTOFLOW-650  

بلافاصله پس از اختلاط اقدام به ریختن در محل آماده شده نمایید و ملات را از طرفی بریزید که حداقل فاصله را طی کند. برای طی مسافت های بیشتر لازم است ملات را از ارتفاع بالاتری بریزید تا فشار لازم برای حرکت فراهم شود. مطمئن شوید که محلی که برای ریختن گروت در اختیار دارید به طور کامل مسدود نبوده و راهی برای خروج هوا وجود داشته باشد. ملات را به طور مداوم و فقط ار یک طرف بریزید. قبل از باز کردن قالب مطمئن شوید که گیرش ملات کامل شده باشد (حدود 6 ساعت) و اگر ضخامت گروت ریزی بیش از 80 میلی متر باشد لازم است در لایه های متعدد ریخته شود. لایه دوم به فاصله 6 ساعت از اتمام مرحله اول ریخته شود.

محافظت از ابزار کار در هنگام استفاده از گروت اپوکسی MTOFLOW-650 

وسایل کار را پس از اتمام کار با حلال شماره 2 شستشو دهید و در صورت وجود ملات سخت شده آن را با وسایل مکانیکی بتراشید.

روش نگهداری و انبارداری گروت اپوکسی MTOFLOW-650 

این محصول را به دور از تابش خورشید و از افزایش دمای انبار جلوگیری نمایید. در مناطق گرمسیری نصب وسایل تهویه هوا ضروری است. در صورت رعایت شرایط فوق عمر مفید محصول تا یکسال می باشد. عدم رعایت روش صحیح انبارداری موجب آسیب دیدن محصول و یا ظرف آن می شود. جهت اطلاع از روش انبارداری با بخش فنی شرکت کلینیک بتن ایران(مهندسین مشاور مهرازان پایدار) مشورت نمایید.

نکات ایمنی هنگام استفاده از گروت اپوکسی MTOFLOW-650 

همانند تمامی محصولات شیمیایی دقت شود تا از تماس با چشم ها، دهان، پوست و مواد غذایی پرهیز گردد. در صورت تماس با پوست و چشم ها بافاصله آن را تمیز نمایید. اگر به طور اتفاقی بلعیده شد اقدامات پزشکی انجام شود. در ظرف ها را پس از استفاده ببندید و برای اطلاع از انبارداری ویژه یا انهدام باقی مانده مواد به بروشور ایمنی محصول رجوع نمایید.

تاییدیه کیفیت گروت اپوکسی MTOFLOW-650 

تمام محصولاتی که توسط شرکت کلینیک بتن ایران (مهندسین مشاور مهرازان پایدار) تولید و عرضه می گردند مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشند.  

بررسی گروت اپوکسی MTOFLOW-650 روان با مقاومت زیادبررسی گروت اپوکسی MTOFLOW-650 روان با مقاومت زیاد 

مسترگروت MTOFLOW-928

گروت ساختمانی برپایه سیمان و ریزدانه با مقاومت زیاد. MTOFLOW-928 یک محصل آمده مصرف پودری است که با افزودن آب در محل کارگاه تبدیل به ملاتی بسیار روان و بدون جمع شدگی می گردد.

کاربرد های مسترگروت MTOFLOW-928 

MTOFLOW-928 به گونه ای فرموله شده است که بتوان آن را به شکل خمیری، یا روان استفاده نمود. و به آسانی می توان آن را برای تسطیح، گروت ریزی و یا پر کردن گودال ها به کار برد. همچنین برای تنظیم ابعاد ستون ها و تیرها مورد استفاده قرار می گیرد. 

امتیازات مسترگروت MTOFLOW-928 

  • بدون جمع شدگی
  • غلظت قابل تنظیم (به کمک آب)
  • عملکرد قابل پیش بینی و معین شده
  • اتصال بسیار خوب به فولاد و بتن
  • توسعه مقاومت زودرس حتی در شکل روان
  • آب بند کننده بتن

بسته بندی مسترگروت MTOFLOW-928 

MTOFLOW-928 در کیسه های 25 کیلوگرمی عرضه می شود.

مشخصات فیزیکی و شیمیایی  
آب مصرفی5/7 تا 5/8 لیتر به ازای یک کیسه kg25  
مقاومت فشاری در حالت خمیری1 روزه 22 Mpa
3 روزه 30 Mpa
7 روزه 42 Mpa
28 روزه 52 Mpa  

روش اجرا مسترگروت MTOFLOW-928 

آماده سازی سطح:

سطوحی که در معرض گروت ریزی قرار می گیرند بایستی خراشیده شوند تا پوسته های احتمالی جدا شده و سنگدانه ها نمایان گردند.
از چکش های سنگین و بادی و سایر ابزار مشابه که باعث می شود سنگدانه ها شکسته شد و در عین حال در جای خود باقی بمانند استفاده نکنید. سطوح بایستی از وجود روغن، گرد و خاک، رنگ، ماده عمل آوری و دیگر آلودگی ها که باعث کاهش چسبندگی می شوند پاک گردند. سطوح در معرض گروت ریزی را خیس نمایید تا آب ملات را جذب نکند. به گونه ای که سطوح مرطوب بود ولی آب آزاد وجود نداشته باشد. در هنگام کاشت پیچ یا میلگرد خالی بودن چال ها و عدم آب و یا روغن مورد توجه خاص قرار گیرد و در صورت لزوم از هوای فشرده برای تخلیه آن ها استفاده کنید.
صفحه ستون ها و پیچ ها بایستی تمیز و عاری از چربی، گریس و رنگ باشند. تجهیزات نصب شدنی را تنظیم و ثابت نمایید. اگر لازم است صفحات فاصله گذار برداشته شوند آنها را کمی چرب نمایید تا برداشتن آن ها آسان شود.
مطمئن شوید که قالب بندی محکم و آب بند است تا از حرکت و خروج گروت جلوگیری شود.

اختلاط مسترگروت MTOFLOW-928 

مطمئن شوید که سطوح داخلی مخلوط کن مرطوب بوده ولی آب آزاد وجود نداشت باشد. سپس مقدار آب را اندازه گیری و به داخل مخلوط کن بریزید، در حین چزخیدن مخلوط کن و به آرامی MTOFLOW-928 را به آن اضافه نمایید. به مدت 3 تا 5 دقیقه همزدن را ادامه دهید تا ملاتی همگن، روان، نرم و بدون حباب به دست آید.

ریختن مسترگروت MTOFLOW-928 

بلافاصله پس از اختلاط اقدام به ریختن نمایید، همواره از نقطه ای ملات را بریزید که کمترین فاصله را با اطراف داشته باشد. ملات را به صورت پیوسته بریزید و در صورت امکان ارتفاع لازم برای تامین فشار حرکتی را ایجاد نمایید. 
گروت ها MTOFLOW-928 با انواع پمپ های تزریق قابل استفاده اند. پس از ریختن MTOFLOW-928 بلافاصله روی سطوح باز را با گونی مرطوب به طور کامل بپوشانید و آن را خیس نگهدارید تا زمانی که گروت آماده پرداخت سطحی ود و یا اینکه گیرش ملات کامل گردد. در صورت عدم امکان مصرف آب می توانید از مواد عمل آوری سطحی با نام کیورینگ بتن استفاده نمایید.

روش نگهداری و انبارداری مسترگروت MTOFLOW-928 

این محصول را در مکان سرپوشیده و به دور از تابش خورشید و بارندگی و در روی پالت نگهداری نمایید. از فشار زیاد پرهیز شود. عمر مفید محصول حدود 12 ماه است اگر در شرایط مناسب و در کیسه های اصلی نگهداری گردد.

نکات مهم در مصرف مسترگروت MTOFLOW-928 

دمای ملات و اجسامی که در درون آن گذارده می شوند بایستی بین 5+ تا 35+ درجه سانتی گراد باشد. مقدار و دمای آب را افزایش ندهید زیرا موجب روانی بیش از حد ملات و در نتیجه بروز پدیده آب انداختگی و یا جداشدگی می شود.
MTOFLOW-928 در صخامت های بین 5 تا 50 میلی متر ریخته می شود. برای تامین ضخامت های بیشتر از 50 میلی متر از MG-22 استفاده نمایید و برای گروت ریزی با ضخامت کمتر از 5 میلی متر با بخش فنی شرکت کلینیک بتن ایران(مهندسین مشاور مهرازان پایدار) مشورت نمایید. از انجام عملیات اضافی و استفاده از ویبره پرهیز نمایید. تحت هیچ شرایطی NG-505 را دوباره رقیق ننمایید و از مصرف آب بیش از حد تعیین شده خودداری کنید.
برای تولید احجام بزرگ از مخلوط کن و برای اختلاط یک کیسه گروت از دریل و همزن استفاده کنید.

مقادیر مصرف مسترگروت MTOFLOW-928 

هر کیسه 25 کیلوگرمی 13 لیتر فضا را پر می کند و در حالت روان 78 کیسه 25 کیلوگرمی برای پر کردن یک متر مکعب لازم است. برای نصب ماشین آلات سنگین از Master grout 835 و در شرایط حساس از Master grout 931 استفاده کنید. زمانی که گیرش سریع ملات به منظور جلوگیری از آلودگی و یا ریزش مواد شیمیایی مدنظر باشد، اپوکسی گروت ها را مصرف نمایید. جهت کسب اطلاعات بیشتر در مورد MTOFLOW-928 و یا استفاده از سایر ملات های گروت بدون جمع شدگی با نمایندگی های کلینیک بتن ایران (مهندسین مشاور مهرازان پایدار) تماس حاصل فرمایید.

احتیاط و ایمنی در هنگام استفاده از مسترگروت MTOFLOW-928 

همانند تمامی محصولات پایه سیمانی گروت MTOFLOW-928 نیز ممکن است باعث آسیب شود. در صورت تماس احتمالی با چشم ها بلافاصله آن را به مدت 10 دقیقه با آب شستشو داده و به پزشک مراجعه نمایید. در صورت تماس با پوست آن را به دقت بشویید.

تاییدیه کیفیت مسترگروت MTOFLOW-928 

تمام محصولاتی که توسط شرکت کلینیک بتن ایران(مهندسین مشاور مهرازان پایدار) تولید و عرضه می گردند مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشند.

آشنایی با مسترگروت MTOFLOW-928 ساختمانی برپایه سیمان و ریزدانه آشنایی با مسترگروت MTOFLOW-928 ساختمانی برپایه سیمان و ریزدانه 

گروت اپوکسی MTOFLOW-400

گروت اپوکسی روان با مقاومت زیادو ریزدانه؛ MTOFLOW-400 گروت اپوکسی روان و بدون حلال می باشد که برای تحمل بارهای فعال و برای کاربردهای بسیار زیادی طراحی شده است. MTOFLOW-400 برای ضخامت های 10 تا 50 میلی متر مناسب است. این محصول به شکل سه جزئی تحویل و به آسانی در کارگاه مخلوط شده و ملات روانی به دست می آید. 

کاربردهای گروت اپوکسی MTOFLOW-400 

  • ریل ها و کابل های اتصال
  • پایه های ماشین های نو و قدیمی
  • پر کردن سازه ای سوراخ ها و گودال های بتن
  • نصب تجهیزات ماشین آلات صنعتی که دارای فشاری ثابت و فعال هستند
  • تجهیزاتی که ریزش اسید و یا محلول های شیمیایی دارند

امتیازات گروت اپوکسی MTOFLOW-400 

  • نیاز به پرایمر ندارد
  • دارای روانی عالی است
  • کارایی طولانی دارد
  • مقاومت های کششی، خمشی و فشاری زیادی دارد
  • چسبندگی آن به بتن و فولاد عالی است
  • نصب و کسب مقاومت سریع
  • مقاومت زیاد در برابر بارهای فعال و مواد شیمیایی
  • فاقد جمع شدگی و قابل اجرا بر روی سطوح در معرض رطوبت

بسته بندی گروت اپوکسی MTOFLOW-400 

MTOFLOW-400 در بسته های سه جزئی عرضه می شود. ترکیبات گروت اپوکسی MTOFLOW-400؛ این محصول متشکل از رزین اپوکسی، بیس فنول A، سخت کننده مایع رقیق و سنگدانه های مخصوص می باشد که پس از اختلاط تشکیل یک ملات بسیار روان می دهد و به راحتی قابل استفاده می باشد. 

مشخصات فیزیکی و شیمیایی  
زمان کارایی  25 درجه به مدت 70 دقیقه
40 درجه به مدت 40 دقیقه  
مقاومت فشاری 7 روزه 104 Mpa 
مقاومت خمشی7 روزه 5/27 Mpa  
مقاومت کششی7 روزه 15 Mpa  
چگالیKg/m3 2000  
سخت شدنC 25، 7 روز
C 40، 7 روز  

پایداری شیمیایی گروت اپوکسی MTOFLOW-400 

پایداری MTOFLOW-400 در برابر اکثر مواد شیمیایی خورنده زیر بسیار عالی است:

  • قلیایی های رقیق و غلیظ
  • اکثر اسیدهای رقیق
  • روغن و مواد نفتی
  • آمونیاک
  • فرمالدئید
  • محلول های نمکی
  • روغن های معدنی، چربی های گیاهی و حیوانی

روش اجرا گروت اپوکسی MTOFLOW-400 

آماده سازی سطح:

همانند سایر اجراهای اپوکسی، آماده سازی مناسب سطح تاثیر مستقیم در اجرا و دوام محصول دارد.
سطوح بتنی بایستی صفت، استوار، تمیز و عاری از پوسته، رنگ، روغن، گریس، روغن قالب و مواد عمل آوری باشد. سطوح ناصاف ترجیح داده می شوند. سطوح فلزی بایستی آماده سازی شده و عاری از زنگ زدگی، جرم گرفتگی و یا رنگ باشد. در صورت استفاده از قالب، داخل آن را با ورق های پلی اتیلن پوشش داده تا به راحتی باز شود.

اختلاط گروت اپوکسی MTOFLOW-400 

هرگز اقدام به تقسیم مواد نکنید، همچنین مقدار رزین را تغییر ندهید. به کمک همزن دور کند آن را مخلوط نمایید. ابتدا فعال کننده را به رزین پایه اضافه کرده و آن را هم بزنید. مطمئن شوید که تمامی مایع فعال کننده به رزین افزوده شده باشد. 
قبل از افزودن سنگدانه ها به مدت یک دقیقه آن را هم بزنید. سپس به آرامی تمامی پودرها را به مخلوط اضافه کرده و آن را هم زده تا ملات روان و یکنواختی به دست آید. توجه نمایید که همزدن اضافه باعث ورود هوا به داخل ملات می شود.

ریختن گروت اپوکسی MTOFLOW-400 

بلافاصله پس از اختلاط اقدام به ریختن در محل آماده شده نمایید و ملات را از طرفی بریزید که حداقل فاصله را طی کند. برای طی مسافت های بیشتر لازم است ملات را از ارتفاع بالاتری بریزید تا فشار لازم برای حرکت فراهم شود.
مطمئن شوید که محلی که برای ریختن گروت در اختیار دارید به طور کامل مسدود نبوده و راهی برای خروج هوا وجود داشته باشد. ملات را به طور مداوم و فقط ار یک طرف بریزید.
قبل از باز کردن قالب مطمئن شوید که گیرش ملات کامل شده باشد (حدود 6 ساعت) و اگر ضخامت گروت ریزی بیش از 80 میلی متر باشد لازم است در لایه های متعدد ریخته شود. لایه دوم به فاصله 6 ساعت از اتمام مرحله اول ریخته شود.

محافظت از ابزار کار گروت اپوکسی MTOFLOW-400 

وسایل کار را پس از اتمام کار با حلال شماره 2 شستشو دهید و در صورت وجود ملات سخت شده آن را با وسایل مکانیکی بتراشید.

روش نگهداری و نبارداری گروت اپوکسی MTOFLOW-400 

این محصول را به دور از تابش خورشید و از افزایش دمای انبار جلوگیری نمایید. در مناطق گرمسیری نصب وسایل تهویه هوا ضروری است. در صورت رعایت شرایط فوق عمر مفید محصول تا یکسال می باشد. عدم رعایت روش صحیح انبارداری موجب آسیب دیدن محصول و یا ظرف آن می شود. جهت اطلاع از روش انبارداری با بخش فنی شرکت کلینیک بتن ایران(مهندسین مشاور مهرازان پایدار) مشورت نمایید.

نکات ایمنی هنگام استفاده از گروت اپوکسی MTOFLOW-400 

همانند تمامی محصولات شیمیایی دقت شود تا از تماس با چشم ها، دهان، پوست و مواد غذایی پرهیز گردد. در صورت تماس با پوست و چشم ها بافاصله آن را تمیز نمایید. اگر به طور اتفاقی بلعیده شد اقدامات پزشکی انجام شود. در ظرف ها را پس از استفاده ببندید و برای اطلاع از انبارداری ویژه یا انهدام باقی مانده مواد به بروشور ایمنی محصول رجوع نمایید.

تاییدیه کیفیت گروت اپوکسی MTOFLOW-400 

تمام محصولاتی که توسط شرکت کلینیک بتن ایران (مهندسین مشاور مهرازان پایدار) تولید و عرضه می گردند مطابق با استانداردهای کیفی بین المللی می باشند و برای خرید گروت اپوکسی و همچنین اطلاع از قیمت گروت اپوکسی با ما تماس بگیرید.

آشنایی با گروت اپوکسی MTOFLOW400 روان با مقاومت زیاد آشنایی با گروت اپوکسی MTOFLOW400 روان با مقاومت زیاد 

شما می توانید برای دریافت اطلاعات بیشتر از دیگر مقالات ما بازدید نمایید:

6LejitwhAAAAANvn8APaMURvuVWIRBhNqoFP0e9r