ترمیم کننده الیاف دار بتن چیست

نویسنده : کلینیک بتن ایران
تاریخ ثبت : 27 مرداد ، 1397

ترمیم کننده الیاف دار بتن | ترمیم کننده ویژه بتن

بتن یک ماده مقاوم است که از استحکام و دوام بالایی برخوردار است . اما بر روی همین ماده مقاوم عوامل مختلفی وجود دارند که بر روی بتن تاثیر می گذارند و موجب تخریب بتن می شوند . ایجاد خرابی در سازه های بتنی استحکام آن را کاهش می دهد. به منظور جلوگیری از این رویداد باید به تعمیر و ترمیم کننده الیاف دار بتن بپردازیم . ترمیم زمانی امکان پذیر است که مقاومت بتن 85 درصد مقاومت طراحی بتن باشد. وقتی مقاومتی کمتر از 85 درصد طراحی داشته باشیم از میزان مقاومتی که سازه به آن نیاز دارد برخوردار نیستیم یعنی سازه نیاز دارد که مقاوم سازی سازه های بتنی شود. مرز ترمیم و مقاوم سازی مقاومت 85 درصد است.

چسب لاتکس لایه پیوندی برای ترمیم کننده های الیاف دار بتن

این چسب وظیفه اتصال دو سطح قدیم و جدید در عملیات ترمیم بتن را به عهده دارد.

✔ مراحل ترمیم کننده الیاف دار بتن :

1. اسکراب محل ترمیم به اندازه نصف بزرگترین سنگ دانه (mm9=2/19) انجام شود.

2. لبه های محل ترمیم باید قایم تراشیده شود.

3. شستشوی محل ترمیم تا محل اسکراب زده تمیز شود و خشک کردن آن بعد از شستشو

4. مخلوط کردن ترمیم کننده (1020) با آب به نحوی که به صورت ملات نیمه خشک (dry pack) در بیاید یعنی به شکل خمیر باشد و وقتی در مشت میگیریم شیرابه سیمان از دستمان چکه نکند. ملات ترمیمی 25 درصد مقاومت بیشتر دارد.

5. استفاده از چسب لایه پیوندی (p1800) بر روی سطح ترمیم به میزان یک کیلوگرم در هر متر مربع.

6. به کار بردن ملات ترمیم با ماله به صورت کمپرسی درون ناحیه ترمیم.

7. اسپری آب روی محل ترمیم به مدت 2 تا 3 روز.

ترمیم کننده الیاف دار بتن _ کلینیک بتن ایران

✔ نکات مهم جهت ترمیم کننده الیاف دار بتن


نکته 1: وقتی روی سطح ترمیم آرماتور نمایان است اگر کمتر از نصف قطر آرماتور نمایان بود استفاده از ترمیم کننده بتن به تنهایی کافیست ولی در غیر این صورت باید زیر آرماتور به اندازه cm1 خالی شود و از چسب پیوندی استفاده کرد.

نکته 2: به علت اینکه چسب لایه پیوندی زود خشک میشود در حین عملیات باید ابتدا ملات ترمیمی آماده شود سپس چسب دو جزیی لایه پیوندی مخلوط شود.

نکته 3: اگر عمق ترمیم بیشتر از 5 سانتیمتر باشد مخلوط ترمیم را در چند لایه انجام می دهیم و روی هر لایه از بتن را مضرس کرده و بدون استفاده از چسب پیوندی لایه بعدی را اعمال می کنیم.

نکته 4: برای ترمیم ترک ها باید بیش از مقدار ترک به شکل V برش داده شده و با چسب پیوندی و ملات ترمیم میکنیم.

شرکت کلینیک بتن محصولات ترمیم کننده بتن را با مشخصه MTOSIVE1020  عرضه میدارد.مشخصات ترمیم کننده الیاف دار بتن پایه سیمانی حاوی سیلیس و آلومینات و لاتکس میباشد و جهت ترمیم وسیع بتن در ضخامت های پایین به دلیل وجود الیاف پلی پروپیلن و لاتکس بدون جمع شدگی و ترک پذیری با مقاومت بالاست. همچنین در عمق های بالا ترمیم در چند لایه انجام میشود. محصول چسب اپوکسی MTOBOND P1800 دو جزیی لایه پیوندی است که بر پایه رزین بیس فنولیک میباشد. جهت استعلام میتوانید با مشاوران کلینیک بتن در تماس باشید .

6LejitwhAAAAANvn8APaMURvuVWIRBhNqoFP0e9r