چسب سنگ آنتیک چیست

نویسنده : کلینیک بتن ایران
تاریخ ثبت : 27 آذر ، 1397

هر آنچه که باید درباره چسب سنگ آنتیک بدانید

آنتیک در لغت به معنای با ارزش، قیمتی یا قدیمی می باشد و به طور کلی سنگ آنتیک به معنای سنگ قیمتی است. اما ریشه‌ ی اصلی اسم این سنگ از این جا نیست. با گسترش صنعت ساختمان سازی نیاز به محصولی جدید در صنعت سنگ حس می شد. چرا که که گسترش صنعت ساختمان سازی با گسترش تنوع سلیقه ها و نوع های مختلف دکوراسیون همراه بود و بسیاری دیگر سنگ های جلا داده نشده و خشن را نمی پسندیدند. همین موضوع باعث شد تا سنگ های جدید وارد بازار شوند که به سنگ های آنتیک معروف شدند.

چسب سنگ آنتیک _ کلینیک بتن ایران

✔ انواع سنگ های آنتیک

سنگ های آنتیک به دو نوع سنگ آنتیک مصنوعی و سنگ آنتیک طبیعی تقسیم می شوند. سنگ آنتیک مصنوعی از ماده‌ای شیمیایی به نام سمنت پلاست یا پلاست سیمان تولید می شود. این نوع سنگ کمبودهای سنگ طبیعی از نظر تنوع رنگ و جنس و اندازه را برطرف کرده و به همین دلیل خیلی زود به پرطرفدارترین های سنگ های بازار مبدل شد. سنگ های آنتیک طبیعی هم سنگهایی از جنس تراورتن، مرمریت، گرانیت، مرمر یا شبه گرانیت هستند که به صورت طبیعی از دل زمین خارج شده‌اند و پس از انجام عملیات هایی بر روی آن ها نظیر تراشکاری و غیر وارد بازار شده‌اند. تنوع رنگی و جنس این محصولات محدود است، چرا که در طبیعت مقدار بسیار محدودی از این چسب سنگ آنتیک یافت می شود و طبیعتا این تعداد محدود تمامی رنگ های موجود را پوشش نمی دهد. سنگ های آنتیک طبیعی از نظر شکل و نحوه‌ی تولید نیز به انواع سنگ های گیوتین، سنگ های پازلی، سنگ های روی تور و سنگ های لب چکشی تقسیم می شوند.

چسب سنگ آنتیک _ کلینیک بتن ایران

✔ چسباندن سنگ های آنتیک

با گسترش روزافزون مصرف سنگ های آنتیک در صنعت ساخت و ساز، نیاز به چسب های مناسب برای این عملیات نیز حس می شد. طبعا ما برای این که بتوانیم یک سنگ را به درستی در جای مشخص خود بچسبانیم، به چسبی احتیاج داریم که دارای قدرت اتصال بالا، چگالی کم و دوام بالا باشد. این ها ویژگی های کلی ای است که ما به دنبالش هستیم. حال در دنیای تولید چسب سنگ آنتیک انواع بسیار مختلفی از چسب بتن وجود دارد که بایستی با بررسی ویژگی های مختلف آن ها بهترین انتخاب را داشته باشیم. در ادامه به بررسی انواع مختلف چسب سنگ های آنتیک که در بازار وجود دارد می پردازیم و به ویژگی های مختلف آن ها اشاره هایی خواهیم داشت.

✔ چسب سنگ خمیری

چسب سنگ خمیری یکی از محبوب ترین و پر استفاده ترین چسب ها برای نصب سنگ های آنتیک می باشد. امروزه در بسیاری از ساختمان ها و برج ها از این نوع چسب برای اتصال سنگ آنتیک به دیوارها یا کف استفاده می شود. یکی از مهم ترین دلایل آن نیز این است که این چسب وزن بسیار کمی دارد و باعث می شود تا وزن کلی ساختمان به صورت کلی کاهش یابد. کاهش وزن مصالح مورد استفاده در ساختمان یکی از راه های کاهش بار مرده در ساختمان است که برای ساختمان بسیار مفید می باشد. چسب سنگ خمیری بر پایه پلیمرهای مصنوعی، پودر میکرونیز و ترکیبات شیمیایی دیگر ساخته شده که علاوه بر سنگ می توان از آن برای اتصال کاشی و سرامیک نیز استفاده کرد. در برابر تنش های مختلف وارده مقاومت خوبی دارد و تغییرات دمایی نیز مشکلات زیادی را برای آن به وجود نمی آورد.

✔ چسب سنگ پودری

چسب سنگ آنتیک پودری بر پایه مواد سیمان تشکیل شده است و علاوه بر سیمان در آن از افزودنی های پلیمری نیز استفاده شده است. از این چسب برای چسباندن سنگ های آنتیک، کاشی و سرامیک در ساختمان ها استفاده می شود. هم چنین از این نوع چسب می توان در مکان هایی که تماس مستقیم با آب یا رطوبت دارند نظیر حمام، استخر و مخازن آب نیز استفاده کرد. قدرت چسبندگی بسیار زیاد، قابلیت استفاده از آن بر روی سطوح مختلف عمودی و افقی و مقاومت بالای فشاری و برشی از ویژگی های مهم چسب های پودری می باشد. سهولت در اجرا و کم تر شدن زمان اجرا نیز از دیگر مزایای این نوع چسب سنگ است که باعث می شود تا مدت زمان تحویل پروژه کاهش یابد و به ازای آن هزینه های مالی پروژه نیز کم تر شود.

6LejitwhAAAAANvn8APaMURvuVWIRBhNqoFP0e9r