دلایلی برای به کار بردن افزودنی های بتن

نویسنده : کلینیک بتن ایران
تاریخ ثبت : 10 آبان ، 1401

برای به کار بردن افزودنی های بتن عموما از دلایل زیر استفاده می شود:
1- برای قادر ساختن بتن به اینکه با الزامات مشخصه های کار همخوانی داشته باشند، یعنی اجازه دهند که حداکثر نسبت آب به سیمان، حداقل مقاومت های اولیه و نهایی و حفظ کارایی به هنگامی که مواد خام موجود کیفیت ضعیفی دارند.
2- برای مهیا کردن اصلاحاتی که کیفیت بتن شکل پذیر را بهبود می بخشد، مثلا کارایی فزآینده یا کاهش آب در یکنواختی هایمشخص، تاخیر یا تسریع زمان گیرش اولیه، تاخیر یا کاهش تکامل حرارتی در طی سخت شدگی اولیه، ارتقاء کیفیت های تکمیلی، کنترل آب انداختگی و جدایش، ارتقاء قابلیت پمپاژ و کاستن از سرعت افت اسلامپ.
3- کاستن از هزینه عملیات بتن ریزی با تاثیر گذاری بر کاهش هزینه کلی اجزاء بتن، امکان دادن به برداشتن سریع قالب و سادگی جای دهی و عملیات تکمیلی.
4- ارتقاء کیفیت بتن سخت شده همچون مقاومت های فزآینده اولیه و دراز مدت و مدول الاستیته، کاهش نفوذپذیری (و بنابراین توقف خوردگی آرماتور فولادی مدفون) و جذب، افزایش مقاومت ساییدگی و افزایش پیوند با آرماتور.
5- کنترل کردن انبساط ایجاد شده با واکنش قلیایی ها با سنگدانه های خاص.

دلیل-استفاده-از-افزودنی-بتن

دلیل استفاده از افزودنی بتن

در بسیاری موارد، یک افزودنی ممکن است تنها ابزار تجربی دست یابی به نتیجه مطلوب باشد. با این وجود، در دیگر موارد، مقاصد مطلوب مشخصی ممکن است به بهترین نحو اقتصادی از طریق تغییرات در ترکیب یا نسبت های بتنب ه نسبت از طریق کارکرد یک افزودنی حاصل شود.

6LejitwhAAAAANvn8APaMURvuVWIRBhNqoFP0e9r