ژل سیلیکا فیوم چیست

نویسنده : کلینیک بتن ایران
تاریخ ثبت : 29 آذر ، 1396

هر آنچه که باید درباره ژل سیلیکافیوم بدانید

ژل سیلیکا فیوم که یک ماده ترکیبی می باشد بر پایه روان کننده، میکروسیلیس و مواد دافع آب تولید گردیده است که به عنوان پدیده ای کارآمد و تجربه شده در دستور کار اغلب کارفرمایان و مشاورین قرار گرفته است. امروزه با آشکار شدن مزایای بتن هایی که در ساختار آنها از میکروسیلیس و فوق روان کننده به خاطر قیمت مناسب و خصوصیات ارزنده که در قسمت مربوط به میکرو سیلیکا شرح گردیده است خصوصیات ارزنده ای به بتن می دهد ولی میکروسیلیس به خاطر وزن حجمی کم و ریزی ذرات، حمل و نقل، نگهداری و مصرف ان مشکل و پرهزینه بوده و چون هنگام اضافه شدن به بتن، اختلاط به طور کامل و مطلوب انجام نمی گیرد لذا خصوصیات بهینه آن بطور کامل ظهور نکرده به علاوه از نظر محیط زیست و شرایط بهداشتی ٫ همواره برای مصرف کننده گان مشکل آفرین بوده است و میزان روان کننده نیز همیشه به تناسب مصرف و زمان مخلوط با میکروسیلیس همیشه مورد اشتباه قرار می گرفت.لذا جهت رفع مشکلات فوق از این ماده که با توجه به تکنولوژی پیشرفته و بهینه سازی مواد اقدام گرفته و عرضه می گردد.

ژل سیلیکافیوم _ کلینیک بتن ایران

✔ مصارف ژل سیلیکافیوم

ساخت بتن های پرمقاومت

بتن ریزی در مناطقی که تحت حمله مواد شیمیایی و خورنده قرار گرفته است

بتن ریزی در سواحل جنوبی کشور و اسکله ها

ساخت بتن اسکله، پل، مخازن و سدها

ساخت بتن با نفوذپذیری کم

ژل سیلیکافیوم _ کلینیک بتن ایران

✔ خصوصیات ویژه ژل سیلیکافیوم

با توجه به خصوصیات مندرج در بخش ژل میکروسیلیس و فوق روان کننده می توان گفت این ماده کلیه خصوصیات هر دو را در بتن بوجود می آورد.

افزایش روانی بتن بدون نیاز به فوق روان کننده.

مقاومت شیمیایی، مکانیکی و نفوذ ناپذیری بتن

اقتصادی و مقرون به صرفه بودن

جابجایی، نگهداری و مصرف بسیار آسان و راحت

حفظ سلامت و بهداشت کارکنان در اثر عدم پخش ذرات ریز میکرو سیلیس در هوا

استفاده دقیق و بهینه از افزودنی با توجه به استفاده یک جزء برای ساخت بتن

✔ مشخصات فیزیکی و شیمیایی ژل سیلیکافیوم

1.حالت فیزیکی

2.ژله ای

3.رنگ

4.خاکستری مایل به قهوه ای

5.وزن مخصوص gr/cm3 4/1

PH   10-9

یون کلر  ندارد

✔ میزان مصرف ژل سیلیکافیوم

مقدار مصرف مناسب باید به وسیله آزمونهای آزمایشگاهی به منظور حصول مقاومت و کارایی بهینه صورت گرفته شود ولی به عنوان معیار مناسب میزان 5 الی 10 درصد وزن سیمان مصرفی پیشنهاد می گردد و بایستی به میزان تقریبی 10 الی 20 درصد از آب مصرفی و 5 درصد از سیمان مصرفی کاست.

نحوه مصرف و نکات ضروری ژل سیلیکافیوم

خمیر میکرو سیلیس را می توان پس از اختلاط کامل تمام اجزاء (با احتساب کاهش سیمان و آب مصرفی) به بتن افزود و یا در آب بتن حل نمود و سپس به اجزاء خشک بتن افزوده گردد . حتما از مواد عمل آورنده مانند کیورینگ جهت حصول مقاومت بالاتر استفاده نمود از مصرف بیش از حد 25% وزن سیمان خودداری شود. ژل سیلیکافیوم را می توان در ظروف دربسته و در دمای 5 الی 25 درجه سانتیگراد نگهداری نمود

ژل سیلیکافیوم _ کلینیک بتن ایران

6LejitwhAAAAANvn8APaMURvuVWIRBhNqoFP0e9r