گفتگوی ویژه نبض نفت با مدیر عامل کلینیک بتن ایران

نویسنده : کلینیک بتن ایران
تاریخ ثبت : 22 آذر ، 1399

بیوگرافی شرکت

با سلام و آرزوی سلامتی و بهروزی برای ملت ایران در این بیماری کرونا و اوضاع سخت اقتصادی و عرض خسته نباشید به شما و همه ی همکاران سایت خبری نبض نفت، من وحیدرضا مهتدی مدیر عامل مجموعه کلینیک بتن ایران هستم. دانش آموخته مهندسی مکانیک و دانشجوی دکترای مدیریت . کلینیک بتن ایران متشکل از یک مهندسین مشاور به نام اثر مهرآزان پایدار، یک شرکت خدمات مهندسی و آزمایشگاه و یک شرکت بازگانی در تهران و کارگاه تولیدی در ناحیه صنعتی اشتهارد است. اعم فعالیت این مجموعه در زمینه تولید و عرضه مواد شیمیایی ساختمان مانند افزودنی های بتن، پوشش های آببند، ملات های تعمیری بتن و کفپوش های پلیمری و اندود های ضد اسید و محافظ در برابر خوردگی های شیمیایی است. در کنار آن تهیه شناسنامه سازه ای برای سازه های صنعتی و ترمیم و مقاوم سازی سازه های صنعتی بتنی مانند کولیتگ تاور ها، تصفیه خانه های شیمیایی، کلاریفایر ها، تانک های ذخیره و از این دست بنا ها که در صنعت کاربرد دارند در محدوده ی فعالیت های ما منظور می گردند. مهمترین کارفرما های مانیز با توجه به ارائه ای این خدمات، شرکت های نفت و پالایشگاه ها و پتروشیمی ها، صنایع سنگین و حساس و نیروگاه ها هستند.

چالش های پیش رو

طبیعی ست وقتی شرکتی مستقیما با صنایع کشور مرتبط باشد فارغ از آنچه که جلوه آن در اقتصاد کشور نمایان است با همان مشکلات و چالش هایی که صنایع متحمل می شوند دست در گریبان است. تحریم، عدم وجود منابع ارزی، افزایش ریسک سرمایه گذاری و عدم ثبات در سیاست های پولی و بانکی، کاهش علاقمندی بانک ها در ارائه تسهیلات و کم شدن پروژه ها ی عمرانی و طرح های توسعه ای ناشی از سیاست های انقباضی دولت از زمره ی این چالش هاست.

به طور کلی برای ما که بیشترین کارفرمایانمان را در این دهه ، صنایع نفت تشکیل می دادند تحریم صنعت و صادرات نفت بیشترین آسیب را برای جهش در تولید فراهم آورده است. در کنار این اما به دلیل سیاست حفظ شرایط موجود و سلامت واحد های تولیدی بخش اجرایی مجموعه اما در بازه های تعمیراتی و اورهال کاخانه ها و پالایشگاه های تولید کننده نفت و گاز پتروشیمی پروژه هایی متناسب با شرایط تعریف و اجرا شده است.

راه های برون رفت

شاید بتوان گفت هیچ راه حل کوتاه مدتی وجود ندارد. مسئله تحریم مسئله ی تازه ای نیست و ایران چه الان و چه سنوات گذشته و چه پیشتر( حتی در دوران دولت ملی مصدق) درگیر آن بوده است. مسئله اصلی بر می گردد به توازن در توسعه، آن هنگامی که صندوق ارزی به واسطه ی افزایش بهای نفت در بازار جهانی به مدت طولانی بالای صد دلار بود می بایست با نگاهی آینده نگر به حفظ و گسترش صنایع میان دستی و خروج از خام فروشی و افزایش شرکای تجاری که علاقمند به فراورده های نفتی و پتروشیمی نوین و چند مرحله ای بودند می چرداختیم و سبد اقتصاد غیر نفتی را به نحوی غنی می کردیم که در نبود آن لطمه ی کمتری به شاکله اقتصادی ایران وارد می شد.

به نظرم پس از برجام دولت فعلی موفق شد تا حدودی این نگاه را در صنعت نفت با حضور مهندس زنگنه پیش ببرد، کما اینکه حضور شرکت های خارجی در نمایشگاه نفت بعد از توافق تقریبا برای ما که هر ساله در این نمایشگاه حاضر بوده ایم نظیر نداشت. شاید ظهور ترامپ از بدشانسی های دولت آقای روحانی باشد که البته همانطور که عرض کردم دولت ها به هر دلیلی نگاه به اقتصاد بدون نفت را پشت گوش انداخته اند. الان هم تغییرات در سیاست های دولت جدید آمریکا در راه است و این می توان فرصتی نو را در اختیار سکان داران اقتصاد کلان کشور قرار دهد تا با واقع بینی و بدون نگاه جناحی، ترمیم اقتصاد از راه تعامل با دنیا و تغییر مشی در سیاست های پولی را فارغ از اینکه در سال 1400 چه دولتی بر سر کار می آید را دنبال کنند. ایران به وسعت خاکش فرصت برای سرمایه گذاری دارد و از نظر من در سایه همکاری با جهان موقعیت بی نظیرش را از همسایگانی که با توجه به شرایط فعلی پیش افتاده اند را پس خواهد گرفت.

مهمترین ویژگی محصولات و خدمات

نگاه مجموعه ی کلینیک بتن ایران به خدمت و محصولی که عرضه می کند، نگاه به ضرورت تولید یا ارائه ی خدمت به واحد های صنعتی است. یعنی اینکه اولا وجود این محصول یا خدمت می تواند به بهبود کیفیت کارخانه یا واحد صنعتی، دوام سازه ها یا بهره بری بیشتر در محیط بهره برداری طولانی بینجامد. بنابراین ما در کلینیک بتن ایران تلاش داریم نگاه فنی را را جلو تر از نگاه بازرگانی و بازاریابی قراردهیم.

لذا بر این اساس بسیاری از محصولات ما می توانند به نحوی بر روی خط تولید و در هنگام ساخت از لحاظ فرمولاسیون منعطف باشند که به طور کامل برای آن واحد صنعتی اصلاح، مدیفای یا طراحی شوند.

از طرفی کلینیک بتن ایران با دارا بودن مجموعه ی کاملی از تجهیزات تست غیرمخرب بتن بر روی سازه های بتنی صنعتی، امکان بررسی سازه ها پیش از بروز مشکل حاد و تخریب را فراهم آورده و ضمن ارتفا و دوام سازه ها و حفظ پیوستگی تولید، دقت تعمیر و مقاوم سازی سازه های مذکور را فراهم می آورد.

مجددا از گروه نبض نفت سپاسگزاری می نمایم

متن کامل این مصاحبه را می توانید در وب سایت خبری نبض نفت مطالعه فرمایید.

6LejitwhAAAAANvn8APaMURvuVWIRBhNqoFP0e9r